!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Felanmälan

 

Fastighetsskötsel

Vi anlitar Driftia Förvaltning AB för skötsel av fastigheten. Felanmälan görs till dem vardagar kl. 08.00 - 16.00 på telefon 08-744 44 33 eller via deras hemsida www.driftia.seOm du mejlar till Driftia ska du ange ett telefonnummer som du kan nås på. För akuta åtgärder efter kl. 16.00 på vardagar samt under helger kontaktar du fastighetsjouren på telefon 08-744 09 50.

Vi vill påminna om att i första hand alltid titta i Drift- och underhållspärmen, den pärm som ska finnas i varje lägenhet och som innehåller information, instruktioner och skötselanvisningar. Om du inte hittar vad du söker är du välkommen att kontakta styrelsen styrelsen@brfsjostadspiren.se.  Observera att fel och skador på utrustning och ytskikt i lägenheterna normalt sett är medlemmens eget ansvar och att reparationer och justeringar bekostas av medlemmen själv.

TV/Bredband/Telefoni

Om du har problem med TV, bredband eller telefonikontaktar du vår leverantör Telia, www.telia.se, eller telefon 90 200.  

Hiss

Vid fel på hissen, kontakta leverantören Trygga Hiss i Stockholm AB direkt på telefon 08-798 92 00.

Att tänka på vid felanmälan under icke kontorstid

Tänk på att när ni felanmäler för åtgärder under icke kontorstider blir föreningen debiterad jourtaxa. Självklart ska allt som är allvarligt anmälas till jouren, men vi vill också påpeka att om det skulle visa sig vara helt obefogat eller självförvållat förbehåller sig föreningen rätten att debitera den enskilda lägenhetsinnehavaren jourtillägget.

 Drift- och underhållspärmen

Vi påminner er också om att i första hand alltid titta i drift- och underhållspärmen. Där finns det information, instruktioner och skötselanvisningar samt vad som gäller vid felanmälan.